Important

Unde sunt patriotii precum Dinu C. Giurescu ?

<Unde sunt patriotii precum Dinu C. Giurescu ?>. Aceasta este intrebarea pe care mi-am pus-o in iarna protestelor anti-Basescu, la vanzarea aurului si a petroluliui strainilor. Chiar si atunci cand Biserica Ortodoxa Romana si-a ridicat ditamai cladirea, dar a uitat sa hraneasca si sa imbrace saracii. Discordanta dintre ceea ce face si ceea ce provaduieste este atat de mare incat o vad ca pe o tradare si, da, ca o tradare de tara, de ce nu?

Cat despre patriotism, el nu inseamna extremism sau discriminare, ci o cerere indreptatita a drepturilor si responsabilitatilor  cetatenesti: libertate, egalitate, apararea patriei, construirea si ridicarea ei – adica sa aperi acel ceva de care aparti. Libertatea castigata in ’89 se dilueaza treptat; astazi sunt libera sa fac aproape tot ce vreau dar nu pot pentru ca sunt constransa financiar de unsistem inegal gandit. Atunci cand vreau sa spun ce nu imi convine, imi este bagat pumnul in gura sau sunt mustrata. Am ajuns sa tac pentru ca sa supravietuiesc; iar lucrul acesta ma omoara incetul cu incetul. Egalitatea este pentru toti, numai ca unii sunt mai egali decat altii. Minoritatile au mai multe drepturi decat majoritatea si acest lucru duce la reducerea sanselor de evolutie. Pierderea unui loc la un liceu bun pentru ca trebuie sa intre un tigan cu medie mai mica decat a ta este unul din exemple. Discriminarea nu mai este fata de cei veniti in tara mea ca sa traiasca, ci invers. Privita ca un intrus in zonele dorite a fi maghiarizate  imi doresc sa evadez dintr-un lant care mi se strange tot mai mult in jurul gatului. Si atunci cand izbucnesc in apararea propriei mele tari sunt catalogata ca „extremista”, „anti-europeana?” Extremista nu, anti-europeana, nu. Daca nu cred in proiectul Uniunii Europene, despre care as putea spune multe in argumentarea pozitiei mele, nu inseamna ca sunt impotriva Europei. Sunt ferm impotriva celor care imi ataca tara; nu pot explica exact de ce, pentru ca nu statul nu m-a ajutat deloc si nu m-a respectat. Desi imi judec tara, imi iubesc patria; si, credeti-ma sunt o persoana foarte critica si ferma. Si, cel mai sigur, as gasi mai multe defecte decat calitati. Si poate o sa va intrebati pentru ce merita sa lupt?

Pentru ca vreau sa am sanse (nici afara, nici aici nu le am), pentru ca m-am saturat sa supravietuiesc, pentru ca nu mai vreau copii lasati prin tomberoane, pentru ca nu mai vreau mucuri de tigara in parc, pentru ca vreau o sansa sa invat de la profesori de calitate, pentru ca vreau sa mi se recunoasca trecutul si sa imi pot construi un viitor. Pentru ca vreau sa am acelasi salariu cu cei dintro companie angajati cu o luna inaintea mea si pe aceeasi treapta, dar la care nu scrie „internship” pe contract. Pentru ca vreau sa avansez si daca nu sunt populara, pentru ca vreau sa pot face ce imi place si m apricep fara sa mor de foame. Pentru ca m-am saturat sa imi dea lectii de viata persoane care au primit casa si masina de la parinti si care au ajuns in institutii datorita ajutorului altcuiva, pe care l-au si uitat.

Pentru ca vreau ca sa se poata descoperi cancerul in primele faze si nu in cea terminala. Pentru ca vreau ca oamenii sa invete sa mearga pe partea dreapta in sensul de mers si a astepte sa cobori din mijlocul de transport inainte sa dea ei navala.

Pentru ca vreau sa se investeasca in inovatie la noi ca sa impinga societatea inainte capete romanesti. Pentru ca nu mai vreau manele jos la bloc, ci muzica de calitate. Pentru ca m-am saturat de cei care spun ca e vina cainelui ca e pe strada pentru ca nu ii duce mintea decat cand au posibilitatea sa fure sau sa triseze.

Si NU, nu sunt lucruri utopice. In unele tari se intampla si, chiar daca si acolo sunt exceptii, dezordinea si incorectitudinile nu au devenit regula.

De aceasta ne trebuie patrioti, patrioti precum Dinu C. Giurescu.

Pentru a afla mai multe despre ce a spus academicianul Dinu C. Giurescu: http://radu-tudor.ro/giurescu-avem-un-proiect-de-tara/.

Lasă un răspuns

